RORTY IS DEAD – Excerpts from “Philosophy and the Mirror of Nature”

Excerpts from “Philosophy and the Mirror of Nature”


Wittgenstein, Heidegger, Dewey

Descartes, Locke, Kant

reference is therapeutic rather than constructive.

What is better for us to believe?

Not ocular metaphors

but aesthetic enhancement in conversation

and mirrors on the voice.

*

What we mean by mental.

Any functional state is nonmaterial,

not immediately evident to all who look.

Feelings just are appearences,

the universal painfulness itself.

We see pain before the mind,

nothing will serve

save the history of ideas.

You know, not a problem

but a description of the human condition

in your pain becoming mine.

*

Our glassy essence is something

we share with angels

and we cannot grasp it

but become indentical with

as nonspatial substance.

The eye cannot see nor the ear hear.

Dualism reduces to the bare insistence

that pains and thoughts have no places.

*

If you had the raw feel

of painfulness, then you had mind.

It is merely a matter of getting

something wrong, having a false belief.

We expect the star to look the same

even after we realize

that it is a faraway ball of flame

rather than a nearby hole,

no difference at all from the outside,

but all the difference in world from the inside.

*

Let’s focus on pains.

The more one tries to answer them

the more pointless they seem to become.

So the word pain

could have nothing to do with what pain means,

it is impossible for the skeptic to doubt

what he doubts without having some mistake.

Social practice again.

*

The gray-plaster temperament

of our bald-headed young Ph.D’s,

the moral to be drawn,

the metaphor is unpacked in this way.

Are you aware of these representations?

Froghood and greenness

is a compulsion to believe.

*

Naturalistic or historicist

when you understand the social justification.

Koala feel themselves white?

Hund is german for dog,

Robinson believes in God.

The fear of ghosts,

nothing sneaky is going on.

We can fasten with glad cries

upon a startled world,

pulses in the optic nerve

in terms of the consensum gentium,

the infinite regress argument.

*

How language works?

An oak is a tree

thing idea then word.

A voice in the conversation,

clumsy dialectical instrument,

nonfunctional beauty, This convergence

is an inevitable artifact of historiography,

a marriage function, serious worry

upon such hazardous matters.

It is the homely and shopworn sense

of true.

——

Giuseppe Cornacchia adapted these excerpts from Rorty in order to spread the poetry inside the thinker. See you, Richard. RIP.

13-14 / June / 2007 – http://www.nabanassar.com

6 pensieri riguardo “RORTY IS DEAD – Excerpts from “Philosophy and the Mirror of Nature”

  1. La mia traduzione. Saluti. AR.

    *********************************

    Wittgenstein, Heidegger, Dewey, Descartes, Locke, Kant

    La tradizione è terapeutica più che costruttiva.
    Cosa è meglio credere?
    Balzi nella conversazione
    e voci specchiate,
    non metafore buone per l’occhio.

    °°

    Il mentale

    Ogni funzione non ha corpo,
    non subito s’afferra.
    I sentimenti sono fantasmi
    e il dolore,
    che anticipa la mente.

    A nulla servirà
    salvare la storia delle idee.

    Tu conosci, non il problema
    ma una descrizione:
    il tuo dolore è il mio.

    °°

    L’essenza trasparente

    Siamo di vetro come gli angeli
    non possiamo afferrarci
    che fuori dallo spazio.
    Occhio non vede, orecchio non sente.
    Il due porta a chiara evidenza:
    dolori e pensieri non hanno luogo.

    °°

    Una pura sensazione di dolore

    Hai provato il dolore? Hai una mente.
    Basta qualcosa di sbagliato, una falsa credenza.
    Crediamo di guardare la stessa stella
    anche dopo aver compreso
    la lontana palla di fuoco
    non il buco vicino.
    Nessuna differenza dall’esterno,
    ma dentro.

    °°

    Il dolore

    Quanto più uno cerca la risposta,
    tanto più inutile diviene la domanda.
    La parola dolore,
    niente a che fare col dolore.
    Impossibile per lo scettico dubitare:
    non ha commesso alcun errore.
    Di nuovo, pratica sociale.

    °°

    Il temperamento grigio-gesso del nostro calvo giovane Ph. D’s.

    La morale da trarre,
    la metafora non è più zippata in questo modo.
    Sapete queste rappresentazioni?
    Cappuccio di rana e verdità
    ti costringono a credere.

    °°

    Naturalistico o storicistico, o della motivazione sociale

    I koala si percepiscono bianchi?
    Hund è tedesco per un cane?
    Robinson crede in Dio?

    La paura dei fantasmi:
    niente di strano sta accadendo.

    Possiamo fissare con allegre grida
    dinanzi al mondo sorpreso
    impulsi al nervo ottico,
    in termini di consensum gentium:
    il regredire all’infinito dell’argomento.

    °°

    Il lavoro del linguaggio

    Una quercia è un albero
    cosa idea parola.
    Una voce nella conversazione,
    scomodo strumento, bellezza
    senza logica. Questa convergenza:
    prodotto inevitabile della storia.
    Un matrimonio, gravosa occupazione
    su questioni così rischiose.
    E’ il semplice e banale senso
    del vero.

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